План роботи
ВСТУП
Вступна частина
Психологічна служба є частиною системи освіти, що забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Практичний психолог навчального закладу здійснює психологічне забезпечення освітнього процесу, психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти, їх адаптації до умов навчально-виховного процесу, діагностику, а також реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм та аналіз динаміки розвитку здобувачів освіти.
План роботи на практичного психолога 2021-2022 навчальний рік складено відповідно до наступних нормативно-правових документів:
-
Положення про психологічну службу системи освіти України (Наказ ММОН України від 22.05.2018р. №509).
-
Етичний кодекс психолога.
-
Закон України «Про освіту».
-
Закон України «Про професійно-технічну освіту».
-
Закон України «Про попередження насильства в сім’ї».
-
Нормативи часу на основні види роботи практичного психолога.
-
Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх ті інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти (Наказ МОН від 19.10.2001 №691).
-
Лист МОН щодо профілактики суїцидальної поведінки від 28.03.2014 №1/9-179.
-
Лист Міністерства освіти і науки України №2/3-14-1572-15 від 07.08.2015р. «Щодо профілактики служби у системі освіти на 2021-2022 н. р.»
-
Наказ МОН України від 08.08.2017 №1127 «Про затвердження Планузаходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2022 року».
-
Лист МОН України від 05.09.2018р. №1/9-529 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».
Цілеспрямована частина
Психологічна служба ВПУ м. Канів ставить перед собою такі цілі і задачі:
-
Допомога учням в адаптації до умов навчання в навчальному закладі;
-
Діагностика особистих рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання учнів;
-
Психологічний супровід початку професійного становлення, психологічна підготовка до зустрічі з роботодавцями, до працевлаштування на підприємствах;
-
психологічний супровід учнів випускних груп, батьків під час та здачі ЗНО;
-
психологічна профілактика негативних явищ в учнівському середовищі (алкогольна та тютюнова залежність, булінг, агресивна поведінка);
-
профілактика професійного вигорання серед педагогічних працівників;
-
робота з учнями, батьки яких перебувають в зоні АТО;
-
психологічний і соціальний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання.
-
сприяння попередженню та недопущення виникнення суїцидальної поведінки.
-
профілактика комп’ютерної та інтернет залежності в учнівському колективі.
-
Сприяння попередженню насильства в сім’ї.
ІІ. Аналітична частина:
У ДНЗ «Канівське ВПУ» навчається 352-- учнів, 16 груп.
І курс 108 учнів, 5 груп.
ІІ курс 94 учнів, 4 груп.
ІІІ курс 89 учнів, 4 груп.
ІV курс 61 учнів, 3 груп.
З них:
Діти-сироти і діти позбавлені батьківського пілкування 20
Діти-сироти, які знаходяться під опікою 11.
Інваліди 7.
Напівсироти 28.
Діти з малозабезпечених сімей
Діти з багатодітних сімей 49.
Учні, діти учасників бойових дій 10.
Діти, внутрішньо переміщені особи -
Кількість учнів, що проживають у гуртожитку -154.
ІІІ. Змістовна частина
№ з/п |
Зміст роботи |
Учасники, відповідальний |
Орієнтована дата виконання |
І. Організаційно-методичне забезпечення психологічної служби |
|||
1. |
Складання річного плану роботи. |
Практичний психолог |
Початок вересня |
2. |
Складання щомісячного плану роботи. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
3. |
Складання щотижневого плану роботи. |
Практичний психолог |
Кожен тиждень |
4. |
Складання щоденного плану роботи. |
Практичний психолог |
Щоденно |
5.
|
Складання аналітичного та статистичного звітів. |
Практичний психолог |
Травень
|
6. |
Звіти за результатами діагностування учнів. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
7. |
Підготовка виступів на педагогічних радах, психолого-педагогічних семінарах. |
Практичний психолог |
Згідно графіків |
8. |
Підготовка до проведення тренінгових занять. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
9. |
Підготовка діагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет). |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
10. |
Участь у навчально-методичних семінарах практичних психологів. |
Практичний психолог |
Згідно графіків |
11. |
Самопідготовка. Робота з науковою та практичною літературою в бібліотеці. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
12. |
Створення банку даних досліджуваних учнів. Занесення отриманих результатів діагностування в журнали педагогічних спостережень та оформлення індивідуальних карток на учнів |
Практичний психолог |
За результатами досліджень |
|
|||
ІІ. Діагностика |
|||
1. |
Діагностика схильності до суїциду Горської. |
Учні, практичний психолог |
Вересень |
2. |
Діагностика акцентуації характеру за Леонгардом. |
Учні, практичний психолог |
Жовтень |
3. |
Діагностика ціннісних орієнтацій Рокіча. |
Учні, практичний психолог |
Червень |
4. |
Оцінювання психологічного клімату в учнівському колективі. |
Учні, практичний психолог |
Кожен місяць |
5. |
Індивідуальна діагностика психологічних особливостей старшокурсників |
Учні, практичний психолог |
Кожен місяць |
ІІІ. Консультаційна робота |
|||
1. |
Співбесідники з класними керівниками та майстрами виробничого навчання щодо психологічних особливостей учнів. Аналіз та рекомендаційних згідно виявлених домінуючих здібностей у учнів. |
Педпрацівники, практичний психолог |
Кожен місяць |
2. |
Співпраця з батьками тих учнів, у яких відсутня мотивація до навчання. Пошук методів формування відповідної мотивації. |
Батьки, практичний психолог |
Кожен місяць |
3. |
Надання рекомендацій батькам щодо ефективного спілкування з дітьми, формувати уміння співпереживати, розвивати почуття взаємоповаги та доброзичливості. |
Батьки, практичний психолог |
Кожен місяць |
4. |
Групові консультації для учнів за результатами діагностування самооцінки, мотивації, темпераменту, агресії, та надання рекомендацій. |
Учні, практичний психолог |
За результатами досліджень |
5. |
Консультування з проблем налагодження взаємовідносин з дітьми у скрутних ситуаціях. |
Батьки, практичний психолог |
До 30.06 |
6. |
Бесіди з соціально незахищеними учнями про визначення особистісних і життєвих проблем. |
Батьки, практичний психолог |
До 30.06 |
IV. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота |
|||
1. |
Проведення індивідуальних занять з дітьми групи ризику. |
Учні, практичний психолог |
До 30.06 |
2. |
Тренінгові заняття з учнями: «Формування мотивації до навчальної діяльності». 1-2 курси. |
Учні, практичний психолог |
До 30.06 |
3. |
Тренінгові заняття з учнями: «Як тебе сприймають інші?». 1-2 курси. |
Учні, практичний психолог |
До 30.06 |
4. |
Тренінгові заняття з учнями з приводу культури міжособистісних відносин: «Я, ти, ми …». 1-2 р-курси. |
Учні, практичний психолог |
Квітень-червень |
V. Психологічна просвіта |
|||
1. |
Бесіда з учнями: «Міфи про наркоманію». 1-2 курси. |
Учні, практичний психолог |
Квітень-червень |
2. |
Виховна година на тему: «Торгівля людьми – грубе порушення прав громадянина…» 1-2 курси. |
Учні, практичний психолог |
Жовтень |
3. |
Бесіда: «Попередження домашнього насильства». 1-2 курси. |
Учні, батьки. Практичний психолог |
До 30.06 |
VI. Зв’язки з громадськістю |
|||
1. |
Зв’язки з громадськістю:
|
Учні, практичний психолог, представники служб |
За запитом |
VII. Експериментальна робота |
|||
1. |
Підготовка інструментарію для тестування. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
2. |
Аналіз результатів діагностики. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
3. |
Консультація для учнів. Знайомство з результатами діагностування. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
4. |
Консультації для майстрів виробничого навчання та класних керівників з приводу індивідуально-психологічних особливостей учнів. Надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо виховання учнів. |
Практичний психолог |
Кожен місяць |
VIII. Індивідуальна робота |
|||
1. |
Робота з науковою та практичною літературою. |
Практичний психолог |
Щоденно |