A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад "Канівське вище професійне училище"

Інструкція з охорони праці № 222  під час професійно-практичної підготовки водіїв автотранспортних засобів категорії С

Дата: 03.09.2022 13:34
Кількість переглядів: 31

 

Інструкція

з охорони праці № 222

 під час професійно-практичної підготовки водіїв

автотранспортних засобів категорії С

 

1. Загальні положення.

    1. Дія даної інструкції поширюється на майстрів виробничого навчання з водіння автомобілів (далі – майстер в/н) та учнів училища, які навчаються професії водія автомобіля категорії «С» і застосовується під час професійно-практичної підготовки на навчальному автомобілі окремо по кожній темі навчальної програми.
    2. Робочим місцем під час професійно-практичної підготовки учня є кабіна навчального вантажного автомобіля категорії "С", маневровий майданчик та затверджені у встановленому порядку маршрути поза межами навчального закладу. Тривалість робочого часу майстра в/н та кожного учня визначається розкладом занять згідно затвердженого індивідуального графіка у відповідності до поурочно-тематичного плану професійної підготовки водіїв автотранспортних засобів категорії "С".
    3. До професійно-практичної підготовки на навчальному автомобілі допускаються здобувачі освіти не молодше 16-річного віку, які пройшли медичний огляд кандидата у водії автотраспортного засобу категорії "С" і мають достатню теоретичну підготовку. Перед початком виробничого навчання учень отримує вступний (реєстрація у журналах обліку теоретичних занять) та первинний  (реєстрація у журналі інструктажів майстра в/н) інструктажі з охорони праці. Перед початком практичних занять по кожній новій темі учень отримує від майстра в/н первинний інструктаж з ОП згідно цієї інструкції з реєстрацією у журналі обліку виробничих занять.
    4. Учень зобов’язаний неухильно виконувати в кабіні автомобіля поради, вказівки і розпорядження майстра в/н, отримувати дозвіл або попереджувати майстра в/н про наміри виконання будь-яких самостійних дій під час практичного навчання на автомобілі. Самостійне водіння може відбуватися тільки в умовах маневрового майданчика під зовнішнім спостереженням майстра в/н.
    5.  На учня та майстра в/н під час виконання обов’язків водія (водія-інструктора) вантажного автомобіля можуть впливати наступні шкідливі та небезпечні фактори:
  • фізичні: рухомі машини і механізми, підвищена або понижена температура робочої зони,  підвищений шум та вібрація на робочому місці;
  • хімічні: токсичні речовини(бензин, мастило, антифриз, гальмівна рідина, вихлопні гази);
  • психофізіологічні: нервово- психічні та фізичні перевантаження.
    1. Зберігати продукти та приймати їжу на робочому місці або у непристосованих для цього місцях забороняється. Питна вода може зберігатися поза межами безпосереднього робочого місця у закритому посуді. Перед прийомом їжі обов’язкове миття рук, а при необхідності і відкритих частин обличчя з милом (миючими засобами безпечними для шкіри).
    2. Вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління на території училища та під час навчально- виробничого процесу забороняється.

 

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1.  При виконанні робіт пов’язаних з виїздом автомобіля з місця стоянки майстер в/н проходить передрейсовий медичний огляд отримує відмітку медичного працівника у подорожньому листі про допуск за станом здоров’я до управління автомобілем. Технічно справний стан автомобіля та його укомплектованість 2 упорними колодками, вогнегасником, медичною аптечкою, знаком аварійної зупинки підтверджується підписом механіка у подорожньому листі.

2.2.  Майстер в/н має право відмовитись від виконання завдання, якщо технічний стан автомобіля, додаткового обладнання, комплектація автомобіля не відповідає вимогам Правил дорожнього руху України, Правил технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту, Правилам охорони праці на автомобільному транспорті, а також, якщо він не мав до виїзду достатнього часу на відпочинок або має незадовільне самопочуття. Самопочуття учня, стан готовності його до практичних занять на автомобілі визначається майстром в/н. При ознаках, які вказують на недостатню швидкість реакції чи неадекватній поведінці учня він не допускається майстром в/н до водіння автомобіля та направляється до медичного пункту училища на огляд.

2.3. Перед запуском двигуна стартером необхідно переконатися, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач (контролер) знаходиться у нейтральному положенні. Забороняється запуск двигуна автомобіля шляхом буксирування та маніпуляцій з перемиканням у ланцюгах електроживлення стартера. Використовувати пускову рукоятку дозволяється (за винятком учнів) лише за виконання додаткових умов:

  • встановити упорні колодки з обох сторін колеса;
  • пускову рукоятку прокручувати знизу догори;
  • не брати пускову ручку в обхват;
  • вручну ручкою прокрутити колінчастий вал двигуна на один оберт щоб переконатись, що не увімкнена передача і тільки після цього ввімкнути запалювання;
  • не застосовувати будь-яких важелів та підсилювачів, що діють на пускову рукоятку або храповик колінчастого валу.

 2.4. Перед виїздом необхідно переконатись у тому, що технічний стан автомобіля, його укомплекто-ваність, обладнання відповідають вимогам Правил технічної експлуатації рухомого складу авто-мобільного транспорту, Правилам дорожнього руху України, інструкціям з експлуатації та технічного обслуговування заводів-виготовлювачів та Правил охорони праці на автомобільному транспорті.

    1. Робоче місце водія вантажного навчального автомобіля повинно відповідати таким вимогам:
    • основні та додаткові дзеркала зворотного виду повинні бути без пошкоджень, надійно встановлені і відрегульовані таким чином, щоб забезпечити видимість задньої сфери вздовж лівого та правого бортів з місця водія та інструктора;
    • додаткові педалі муфти зчеплення та гальм повинні відповідати встановленим вимогам для навчальних автомобілів;
    • вітрове та бокове скло не повинно мати тріщин, затемнень, встановлених інших предметів, що погіршують оглядовість з місця водія (інструктора) чи погіршують прозорість скла;
    • сидіння водія (інструктора) повинно забезпечувати зручне положення в кабіні і не мати провалів оббивки, рваних місць, виступів пружин, гострих кутів тощо;
    • двері, ручки на них повинні бути справними, надійно закриватись, бортові запори кузова теж;
    • підлога кабіни повинна застилатись килимком, що не має випадкових отворів, пошкоджень, випуклостей і не зсовується під ногами;
    • рівень шумів в кабіні вантажного автомобіля не повинен перевищувати 70 дБА;
    • вентиляційна та обігрівальльна система повинна забезпечувати встановлені параметри мікроклімату (по температурі:18-200 С у холодну пору року і 21-230 С у теплу);
    • вміст шкідливих речовин у кабіні водія на повинен перевищувати гранично допустимі концентрації (вимірюється лабораторією СЕС);
    • органи управління автомобілем повинні бути з справними ущільнювачами для перешкоджання проникнення моторних газів у кабіну;
    • елементи і з’єднання паливної та випускної системи повинні бути щільними, система вентиляції картера не повинна пропускати гази у підкапотний простір;
    • підніжки, буфери повинні мати незношену рифлену поверхню і бути надійно закріплені  у місцях, передбачених конструкцією транспортного засобу;
    • у самоскидів повинні бути справні запірні пристосування та пристосування необхідної міцності, що виключають самочинне опускання піднятого кузова, а на бортах нанесені яскравою незмивною фарбою написи: «Піднявши кузов, встанови упор!».
    1. Керувати автомобілем територією ліцею дозволяється тільки особам, які мають дійсне посвідчення водія відповідної категорії.

2.8.  Про виявлені несправності автомобіля, обладнання, інструменту, неукомплектованість автомобіля, медичної аптечки, непридатність засобів індивідуального чи колективного засобів необхідно доповісти механікові (старшому майстрові). 

 

3. Вимоги безпеки під час роботи.

    1. Відповідальність за безпеку руху автомобіля несе майстер в/н, незалежно від того керує він автомобілем особисто чи за кермом знаходиться учень.
    2. Учень зобов’язаний виконувати вказівки, поради чи команди майстра в/н, не робити різких маніпуляцій органами управління автомобілем, вчасно інформувати майстра про незрозумілість ситуації або труднощі з управлінням автомобіля, попереджувати про наміри і прийняті самостійні рішення при відпрацюванні водіння автомобіля у складних дорожніх умовах.
    3. Майстер в/н зобов’язаний контролювати психофізичний стан учня, а при потребі робити технологічні перерви для відпочинку не перевантажуючи при цьому учня методичними вказівками. Оцінку водіння та  розбір помилок необхідно проводити після закінчення практичного водіння.
    4. Рух автомобіля територією училища здійснюється згідно схематичного плану руху транспортних засобів та працівників училища. План (схема) доводиться до всіх працюючих і вивішується при в’їзді на територію училища.
    5. Швидкість руху автомобіля  по території училища не повинна перевищувати 10км/год. Швидкість руху  в інших місцях регулюється Правилами дорожнього руху України. Під час руху територією училища не допускається перебування на автомобілі осіб, які не мають безпосереднього відношення до виконання завдання, згідно дорожнього листа.
    6. Про погіршення самопочуття, сильну втому під час водіння автомобіля учень повинен повідомити майстра в/н.
    7. При виникненні несправностей автомобіля, що можуть вплинути на безпеку руху чи додатково створити шкідливі чи небезпечні умови перебування в кабіні автомобіля або створювати такі умови для оточуючого середовища майстер в/н зобов’язаний припинити навчальну їзду, усунути неполадки на місці, а якщо це неможливо викликати для буксирування з дотриманням Правил дорожнього руху інший автомобіль училища.
    8. При вимушеному залишенні автомобіля до прибуття технічної допомоги майстер в/н повинен забезпечити вимоги Правил дорожнього руху щодо стоянки транспортних засобів, унеможливити самовільний рух автомобіля або несанкціонований доступ до нього сторонніх осіб. Учень, який у разі потреби залишається біля автомобіля, повинен бути проінструктований щодо своїх подальших дій та з питань безпеки життєдіяльності.
    9. При дорожньо-транспортній пригоді необхідні дії згідно Правил дорожнього руху України, а також повідомлення керівництва ліцею про наслідки та вжиті заходи.

 

Початкові вправи з водіння в умовах маневрового майданчика.

3.1.Посадка та висадка з кабіни автомобіля здійснюються з використанням елементів прорізу  дверей, рульового колеса та штатних підніжок, відкриті двері при цьому притримуються за поручень. Перед виходом з кабіни необхідно вимкнути двигун, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, відкривши двері кабіни оцінити стан поверхні на яку прийдеться ступити ногами. Забороняється сплигувати з підніжки на землю.

3.2.Перед запуском двигуна переконатись у тому, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач (контролер) знаходиться у нейтральному положенні.

3.3.Виїзд з гаражного боксу, рух територією училища та проїзд до маневрового майданчика, а також повернення  назад здійснює майстер в/н (крім випадків коли змінний учень допущений до водіння автомобіля під контролем майстра і відпрацьовує інші теми навчальної програми при відповідності заданій темі дорожніх умов).

3.4.Практичні дії щодо опанування навичками управління по даній темі навчальної програми здійснюються у відповідності до методики практичного навчання.

 

При водінні автомобіля на маневровому майданчику

3.1 Перед запуском двигуна переконатись у тому, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач «контролер» знаходиться у нейтральному положенні. Рольове колесо потрібно завжди тримати двома руками.

3.2 Працювати тільки на технічно-справному автомобілі.

3.3 Виконувати тільки ту роботу, яка доручена керівником.

3.4 Майстер виробничого навчання несе відповідальність за безпеку руху, незалежно від того керує він автомобілем особисто чи за кермом знаходиться учень.

3.5 Учень  виконує вказівки, поради чи команди майстра в/н, не робити різких маніпуляцій органами управління автомобілем, вчасно інформувати майстра про незрозумілість ситуації або труднощі з управлінням автомобіля, попереджувати про наміри і прийняті самостійні рішення при відпрацюванні водіння автомобіля.

3.6 Оглянути автомобіль, перевірити комплектність інструменту та його кріплення,наявність обладнання. При необхідності, до заправити системи автомобіля.

Запустити двигун. Прогріти і прослухати його роботу на всіх режимах, перевірити роботу контрольно-вимірювальних приладів. Перевірити дію склоочисників і склообмивачів, дію гальм, зчеплення і механізму переключення передач, дію і справність керма, приладів освітлення і сигналізації. Водити автомобіль тільки по встановлених маршрутах. Водіння проводити тільки у строгій відповідальності до правил дорожнього руху.

Рух по автомобільному парку і виїзд з нього виконується безпосередньо майстром виробничого навчання.

3.7  При виїзді з місця стоянки треба впевнитись  у відсутності перешкод праворуч і ліворуч. Якщо виїзд здійснюється заднім ходом і оглядовість обмежена, то необхідно звернутися за допомогою до сторонніх осіб. При виїзді і в’їзді з воріт можливі небезпечні ситуації, пов’язані з обмеженою оглядовістю. Основні правила безпечного проходження повороту такі:

- під час наближення до повороту треба уважно стежити за дорожніми знаками, які вказують швидкісний режим руху, якщо автомобіль рухається на великій швидкості, заздалегідь почати плавне гальмування, щоб до входу в поворот швидкість була безпечною для даного заокруглення.

- додатково знижувати швидкість перед поворотом, якщо радіус повороту малий, відсутній віраж, покриття дороги слизьке або розбите, обмежений огляд зони повороту, високо розташований вантаж.

- додатково знижувати дію бойової сили на повороті за рахунок штучного збільшування радіуса повороту.

- під час входу в поворот підтримувати постійну швидкість або трохи збільшувати її. Не можна рухатись накатом, оскільки це погіршує стійкість автомобіля на повороті.

- при виході з повороту плавно збільшувати швидкість.

- при проходженні не слід гальмувати, перемикати передачі, різко збільшувати подачу палива.

- за незначного радіуса повороту (менш як 25 м) рульове колесо обертати швидкісним методом на боковому секторі.

    Водій повинен, що при заокругленні повороту показник повороту  не вмикається, щоб уникнути неправильного сприйняття його дій іншими водіями.

Небезпечні ситуації, які виникають на поворотах:

а) обмежена оглядність;

б) перевищення швидкості при різкому гальмуванні;

в) витрата орієнтації при обмеженій оглядовості дороги.

3.8 Правильність переключення передач визначається вибором передач, відповідних умовам руху і вмінням водія в потрібний момент  легко і безшумно увімкнути її. Після рушання автомобіля водій повинен перейти на вищу передачу, на якомога меншому відрізку шляху. Послідовність переключення:

- розігнати автомобіль одночасно натиснути педаль зчеплення, відпустити педаль керування подачею палива.

- увімкнути наступну передачу.

- одночасно плавно відпустити педаль зчеплення і натиснути педаль керування подачею палива.

На автомобілях старих марок з коробкою передач без синхронізаторів перемикання передач здійснюється з подвійним вимиканням зчеплення ( щоб уникнути шуму і швидкого спрацювання шестерень). Послідовність перемикання передач з вищої на нижчу в автомобілі з синхронізаторами в коробці передач:

- У разі потреби плавно натиснути на педаль гальма, одночасно відпустивши педаль керування подачею палива;

-  Швидко вимкнути зчеплення;

- Перевести важіль перемикання передач у положення нижчої передачі;

- Одночасно плавно відпустити педаль зчеплення;

- Натиснути на педаль керування подачею палива.

Під час зупинки і стоянки транспортний засіб не повинен створювати перешкод  іншими учасниками  дорожнього руху, була виключена можливість смольного руху. Для зупинки та стоянки потрібно використовувати спеціально-призначений для цих цілей місця   розширення проїзної частини з незначним рухом транспорту.

3.9  Складна ситуація спостерігається на дорогах з інтенсивним рухом. В цих умовах можливість вибору водієм швидкості руху, смуги, інтенсивності розгону і гальмування досить обмежені. Швидкість руху окремого автомобіля має відповідати швидкості транспортного потоку. Без крайньої потреби швидкість потоку перевищувати не слід. Випередити тихохідний транспортний засіб при інтенсивному русі не просто. Дуже важливо дотримуватись відповідної швидкості руху та дистанції: коли автомобіль, що рухається попереду, знизив швидкість, то водій, який за ним прямує повинен зменшити швидкість і скорегувати дистанцію. При включенні стоп сигналів у автомобілі, що рухається попереду, необхідно знижувати швидкість руху. Обов’язково попереджувати інших учасників руху про маневр, різко не гальмувати. Оцінювати і прогнозувати дії водіїв транспортних засобів попереду і позаду. 

3.10 Для безпечного маневрування автомобілем в обмеженому просторі водій повинен розвивати в собі такі якості та вміння:

а) впевненість під час керування - відчуття габаритів автомобіля (контроль переміщення крайніх точок, відчуття динамічного коридору, контроль траєкторії руху передніх і задніх коліс).

б)  завдяки багаторазовому тренуванню навичок стійко долати труднощі визначення положення крайніх габаритних точок  автомобіля та передніх коліс;

в) спроможність вибору орієнтирів і спостереження за їх положенням стосовно (краю проїзної частини, лінії розмітки, елементів профілю дороги).

г) вміння проїзду воріт при заїзді в бокс (тримання автомобіля перпендикулярно лінії воріт, особливо під час руху заднім ходом, утримання мінімальної швидкості, утримання орієнтуватися з лівого боку, у разі відхилення від необхідної траєкторії-зупинення, здавання назад, і початок нового маневру (педаллю зчеплення працювати дуже плавно), контролювання під час виїзду з боксу заднім ходом також передньої частини ТЗ, у разі необхідності зупинення для оцінки траєкторії майбутнього руху, дуже плавна робота педаллю зчеплення).

д) правильно виконувати розворот автомобіля (дотримуватися мінімальної швидкості руху, завжди безпечніше розвертатися передом (проїдьте далі та знайдіть таке місце) перед розворотом рульове колесо повернути до упору в бік розвороту, перед завершенням розвороту рульове колесо швидко повернути в нейтральне положення).

є) правильно виконувати рух заднім ходом (на мінімальній швидкості, розподілити увагу належним чином, голову повертати назад разом із тулубом, а кермо тримати лівою рукою).

3.11 Майстер в/н зобов’язаний контролювати психофізичний стан учня, а при потребі робити технологічні перерви для відпочинку не перевантажуючи при цьому учня методичними вказівками. Оцінку водіння та  розбір помилок необхідно проводити після закінчення практичного водіння.

3.12 Рух автомобіля територією училища здійснюється згідно схематичного плану руху транспортних засобів та працівників училища. План (схема) доводиться до всіх працюючих і вивішується при в’їзді на територію училища.

3.13Швидкість руху автомобіля  по території ліцею не повинна перевищувати 10км/год. Швидкість руху  в інших місцях регулюється Правилами дорожнього руху.

3.14При виникненні несправностей автомобіля, що можуть вплинути на безпеку руху чи додатково створити шкідливі чи небезпечні умови перебування в кабіні автомобіля або створювати такі умови для оточуючого середовища майстер в/н зобов’язаний припинити навчальну їзду, усунути неполадки на місці, а якщо це неможливо викликати для буксирування автомобіль.

3.15 При вимушеному залишенні автомобіля до прибуття технічної допомоги майстер в/н повинен забезпечити вимоги Правил дорожнього руху щодо стоянки транспортних засобів, унеможливити самовільний рух автомобіля або несанкціонований доступ до нього сторонніх осіб. Учень, який у разі потреби залишається біля автомобіля, повинен бути проінструктований щодо своїх подальших дій та з питань безпеки життєдіяльності.

3.16 При дорожньо-транспортній пригоді необхідні дії згідно Правил дорожнього руху України, а також повідомлення керівництва училища про наслідки та вжиті заходи.

 3.17 Виїзд з гаражного боксу, рух територією училища та проїзд до маневрового майданчика, а також повернення  назад здійснює майстер в/н (крім випадків коли змінний учень допущений до водіння автомобіля під контролем майстра і відпрацьовує інші теми навчальної програми при відповідності заданій темі дорожніх умов).

 

При водінні автомобіля на дорогах з малою інтенсивністю руху

3.1Перед запуском двигуна переконатись у тому, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач «контролер» знаходиться у нейтральному положенні. Рольове колесо потрібно завжди тримати двома руками.

3.2 Працювати тільки на технічно-справному автомобілі.

3.3 Виконувати тільки ту роботу, яка доручена керівником.

3.4 Майстер виробничого навчання несе відповідальність за безпеку руху, незалежно від того керує він автомобілем особисто чи за кермом знаходиться учень.

3.5 Учень  виконує вказівки, поради чи команди майстра в/н, не робити різких маніпуляцій органами управління автомобілем, вчасно інформувати майстра про незрозумілість ситуації або труднощі з управлінням автомобіля, попереджувати про наміри і прийняті самостійні рішення при відпрацюванні водіння автомобіля.

3.6 Рух на автомобільному парку і виїзд з нього виконується безпосередньо майстром в/н. Керування навчальним автомобілем без присутності майстра в/н в кабіні учню забороняється. Під час руху автомобіля майстру в/н і учню забороняється:

  • Вести розмови, які не відносяться до заняття.
  • Вести розмови по мобільному зв’язку.
  • Палити.
  • Відволікатись на спостереження за сторонніми предметами і подіями.

3.7 Під час проїзду нерегульованого перехрестя водій повинен додержуватися такої схеми дій:

  • Зайняти відповідну смугу для руху.
  • Визначити вид перетину доріг (рівнозначний або нерівнозначний).
  • Подивитись ліворуч – праворуч, якщо наближається засіб, який має перевагу в проїзді перехрестя треба дати йому дорогу.

Під час виконання лівого повороту і розвороту слід заздалегідь перестроїтись в лівий ряд з дотриманням ПДР. Водій повинен пропустити транспорт, який рухається в зустрічному напрямі і праворуч, а також пішоходів. Якщо під час розвороту зліва є транспортні засоби, то після виїзду на перехрестя треба зупинитися і пропустити їх. Проїжджаючи перехрестя у прямому напрямі, видій зобов’язаний дати дорогу транспорту, що наближається праворуч. Під час виконання правого повороту водій повинен дати дорогу пішоходам і стежити за поведінкою інших учасників дорожнього руху.

    1. На проїзді до залізничного переїзду переконати в цільовій безпеці руху, керуватися дорожнім знаком, сигнали світлової та звукової сигналізації, положенням шлагбаума та вказівками чергового переїзду. Зупинити автомобіль за 10 метрів від першої рейки та особисто переконатись у відсутності потягу, що наближається до переїзду, після цього рух можна продовжувати. Виїжджати на переїзд необхідно на мінімальній швидкості, заздалегідь перейшовши на знижену передачу. Під час перетинання залізничного переїзду з обмеженою оглядністю по можливості необхідно скористатися допомогою іншої особи , яка спостерігаючи за залізничним шляхом, може своєчасно попередити про потяг, що наближається.

 3.9 Об’їзд перешкоди на правому боці дороги передбачає виїзд на сусідню  смугу або на смугу  зустрічного руху. Треба остерігатись наїзду на пішоходів, які можуть несподівано з’явитись із за перешкоди. Обережним треба бути водіям під час об’їзду транспортного засобу, який щойно зупинився (несподівано відкриті ліві дверці цього автомобіля). Довжина зони початку об’їзду повинна бути такою, щоб у разі появи зустрічного транспорту водій міг повернутись на попередню смугу руху без наїзду на перешкоду. Не можна на вузькій дорозі занадто наближатися до транспортного засобу, що зупинився, потім різко виїжджати на лівий бік смуги у безпосередній близькості до нього. В цей час попутній автомобіль може почати обгін транспортного засобу, що здійснює об’їзд і за транспортного засобу, який зупинився можна не побачити зустрічний автомобіль і не встигнути вчасно загальмувати. До здійснення обгону (не менше ніж за 5 секунд до початку маневру), водій повинен увімкнути покажчик повороту  ліворуч, подати звуковий сигнал (якщо це не заборонено), а в темну пору доби перемкнути декілька разів світло фар. Водій до початку обгону повинен чітко виконувати всі вимоги ПДР. Перш ніж розпочати обгін, необхідно переконатись у відсутності перешкод для руху. 

3.10 На період темної пори доби припадає половина всіх дорожньо-транспортних пригод з найбільш тяжкими наслідками. З настанням темноти погіршується видимість дороги і розміщених на ній об’єктів. Час реакції водія збільшується в середньому у 2 рази. В темну пори доби та в умовах недостатньої видимості майже не можливе відчуття кольорів предметів, вони відрізняються не по кольору, а по яскравості. Необхідно перевірити технічний стан транспортного засобу, обережно скласти інструмент, перевірити справність і чистоту освітлювальних приладів. Недбале укладання інструменту, пристосувань може спричинити перешкоду в дорозі. Під час руху  вночі по ділянках доріг у сільській місцевості зменшуйте швидкість до мінімуму, щоб уникнути зіткнення і сільськогосподарською технікою, яка може перетинати проїжджу частину без увімкнених габаритних вогнів. Швидкість руху має бути меншою ніж у день. Рухатись необхідно з такою швидкістю щоб зупинний шлях автомобіля був меншим. Із збільшенням швидкості відстань чіткої видимості зменшується: при 100км/год. Вона на 25 метрів менша, ніж при 30 км/год. Під час руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості небезпечними є несподівана поява пішоходів. Помітивши пішохода чи велосипедистів, які рухаються по узбіччю, краю проїзної частини, треба знизити швидкість і об’їхати їх з достатній інтервалом. Наближаючись до автомобіля якого обганяють, водій транспортного засобу, якого обганяють, повинен зменшити швидкість і взяти праворуч. Рухаючись у темну пору доби, водій повинен звертати увагу на видимі вогні попереду (освітлення колон, світлофори, загорожі залізничних переїздів і т.д.). При русі в нічний час за містом водій користується переважно дальнім світлом. За цих умов водії повинні зосереджувати увагу на віддалених відрізках освітленої дороги. Вибираючи швидкість руху за містом у темну пору доби, необхідно враховувати видимість на дорозі, тип і стан дорожнього покриття, технічний стан автомобіля, мете умови. Зір водія під час руху вночі поліпшується після вживання драже вітаміну С, лимона з цукром, міцної кави. Безперервна тривалість керування автомобілем повинна бути не більше 6 год. Під час руху потрібно робити перевагу: першу – після 2-3 год. руху, а наступну – через 1-1,5 год. Гарячу їжу слід вживати через 4-5 годин перебування за кермом.

3.11 Майстер в/н зобов’язаний контролювати психофізичний стан учня, а при потребі робити технологічні перерви для відпочинку не перевантажуючи при цьому учня методичними вказівками. Оцінку водіння та  розбір помилок необхідно проводити після закінчення практичного водіння.

3.12 Рух автомобіля територією училища здійснюється згідно схематичного плану руху транспортних засобів та працівників училища. План (схема) доводиться до всіх працюючих і вивішується при в’їзді на територію училища.

3.13 Швидкість руху автомобіля  по території училища не повинна перевищувати 10км/год. Швидкість руху  в інших місцях регулюється Правилами дорожнього руху.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень