Сучасний бармен повинен знати: рецептури, технологію виготовлення, правила оформлення і відпуску асортименту коктейлів, змішаних напоїв, закусок і кондитерських виробів; основи безпечного харчування; правила етикету і техніку обслуговування споживачів за барною стійкою та в залі; форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками; порядок оформлення рахунків ; правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, РРО, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі; правила експлуатації відео та аудіотехніки; іноземну мову міжнародного спілкування в межах розмовного мінімуму; правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.
Повинен уміти: обслуговувати споживачів, пропонувати, показувати, реалізовувати готові до споживання безалкогольні, слабоалкогольні напої ,кондитерські вироби, закуски, страви. Готувати обмежений асортимент алкогольних та безалкогольних напоїв, змішаних напоїв, холодних і горячих страв, закусок. Складати заявки та отримувати напої, кулінарну продукцію та покупні товари. Відбракувати неякісні товари за органолептичними показниками. Оформляти вітрини та барну стійку, утримувати їх у належному стані. Експлуатувати та обслуговувати аудіо та відео апаратуру. Контролювати додержання споживачами культури поведінки. Вести необхідний облік, складати та здавати товарні звіти.
Сфера професійного використання випускника:
Загальні роботи з обслуговування споживачів у підприємствах ресторанного господарства:
Бари: коктейль-бари, гриль-бари, снек- бари, вітамінні-бари, диско-бари, експрес-бари;
Кафе:кафе-кав’ярня, кафе-бар, кафе-пекарня, чайний салон, кафе-молочне, кафе-варенична, кафе-пельменна;
Спеціалізовані закусочні: галушечка, кулішна, дерунна, сосисочна, млинцева, пиріжкова, чебуречна, піцерія;
Ресторани: рибацький, мисливський, дієтичний, шашликова, гриль, молочно-вегетаріанський, сімейний, національна концепція закладу, кейтерінг, тематичні ресторани;
Обслуговування колективних заходів: конференції, спортивний менеджмент;
Розважальні заходи: круїзні лайнери та казино;
Інфраструктура розваг та відпочинку: готелі, туристичні комплекси, курорти, оздоровчі комплекси;